ورود سامانه مودیان | ثبت نام + مشمولین

ورود سامانه مودیان – کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل صنفی و غیر صنفی ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان می‌باشند. این سامانه برای ورود مودیان مالیاتی مشمول می‌باشد. و این امکان را فراهم می‌کند که افراد جهت ثبت نام، ارسال صورتحساب الکترونیکی و اتصال پایانه های فروشگاهی خود به سامانه اقدام نمایند. در ادامه با آیسان تک همراه باشید.

اهمیت سامانه مودیان مالیاتی

سامانه مودیان تحت مدیریت سازمان طراحی و راه اندازی شده است. این سامانه برای هر مودی کار پوشه‌ای در نظر گرفته است و هر مودی این امکان را دارد که تبادل اطلاعات خود با سازمان را در این کارپوشه انجام دهد. از اهداف راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزاریش شفافیت
  • کاهش فرار مالیاتی
  • ثبت دقیق اطلاعات
  • پرداخت آنلاین مالیات

آموزش ورود سامانه مودیان

درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیات به آدرس my.tax.gov.ir آماده خدمت رسانی به مودیان مالیاتی می‌باشد. کاربران می‌توانند با وارد کردن آدرس ذکر شده در مرورگر کامپیوتر و یا گوشی خود به این سامانه دسترسی داشته باشند. برای ورود به سامانه مودیان اشخاص به 2 دسته حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند. اشخاص حقیقی باید با وارد کردن کد ملی و کلمه عبور خود اقدام به ورود کنند و برای اشخاص حقوقی باید به جای کد ملی از شناسه ملی استفاده کنند. سپس با وارد کردن کد تصویر امنیتی، وارد پنل کاربری شوید.

اگر مودیان مالیاتی تا به امروز ثبت نام نکرده باشند و نام کاربری و کلمه عبور نداشته باشند لازم است ابتدا جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات ورود که در بخش بعد توضیح می‌دهیم، اقدام نمایند.

آموزش ثبت نام سامانه مودیان

مودیان مالیاتی مشمول جهت دسترسی به پنل کاربری و امکانات سازمان ابتدا باید اقدام به ثبت نام در سامانه مودیان کنند. با انجام مراحل ثبت نام می‌توانند نام کاربری و کلمه عبور مورد نیاز برای ورود به سامانه را دریافت کنند. برای ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی ابتدا باید وارد درگاه سامانه my.tax.gov.ir شوید. برای ورود به درگاه می‌توانید در مرورگر خود آدرس بالا را وارد کنید و یا با استفاده از موتورهای جست‌وجوگر عبارت “درگاه ملی خدمات مالیات” را جست‌وجو کنید و در نتایج به دست آمده وارد درگاه شوید.

ورود سامانه مودیان

پس از ورود به درگاه بر روی دکمه دریافت اطلاعات کاربری کلیک نمایید تا وارد صفحه ثبت نام شوید. در این مرحله اطلاعات مربوط به کد ملی برای اشخاص حقیقی یا شناسه ملی برای اشخاص حقوقی، شماره همراه، تاریخ تولد و کد تصویر امنیتی را به صورت دقیق و صحیح وارد کرده و سپس دکمه ثبت نام را بزنید.

ثبت نام سامانه مودیان

در این مرحله کار شما برای ثبت نام اولیه تمام شده است و باید منتظر ارسال کلمه عبور یکبار مصرف به شماره همراه خود باشید.

ورود به سامانه مودیان

نکته حائز اهمیت این است که برای ثبت نام در سامانه باید شماره تلفن همراه به نام متقاضی باشد. در غیر این صورت امکان ثبت نام برای مودی وجود نخواهد داشت. در مرحله آخر برای ثبت نام در سامانه مودیان my.tax.gov.ir و پس از ورود به درگاه بر روی گزینه عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه کلیلک نمایید.

مشمولین ثبت نام سامانه مودیان

در بخش‌های  قبل مراحل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان را به شما معرفی کردیم. اکنون سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که چه کسانی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که طبق بند ج ماده 1 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در مورد مشمولین این قانون آمده است: “کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیر صنفی) و اشخاص حقوقی” مشمول این قانون و ثبت نام در سامانه می‌باشند. بنابراین 2 گروه از مودیان مالیاتی علاوه بر اظهار نامه مالیاتی موظف به ثبت نام در سامانه می‌باشند. گروه اول افراد حقیقی که صاحبان مشاغل هستند و گروه دوم کلیه اشخاص حقوقی اعم از شرکت‌های تجاری و اشخاص حقوقی غیر تجاری (نسبت به درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی خود).

نرم افزار سامانه مودیان آیسان تک

شرکت آیسان تک با طراحی نرم افزار سامانه مودیان، این امکان را برای مودیان گرامی فراهم کرده است تا با استفاده از نرم افزار آیسان تک به راحتی صورتحساب‌های الکترونیکی خود را با انتخاب یکی از 2 روش دلخواه مستقیم یا شرکت معتمد ارسال نمایند. مودیان می‌توانند از طریق نرم افزار سامانه مودیان آیسان تک صورتحساب‌های الکترونیک خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز مدیریت ارسال کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان آیسان تک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط