بهترین نرم افزار حسابداری جهان 2023 | + جدول مقایسه

بهترین نرم افزار حسابداری جهان – بهترین نرم افزار حسابداری به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند، درک روشنی از وضعیت مالی خود داشته باشند. کسب و کارهای کوچک اغلب می توانند از نرم افزار حسابداری بدون نیاز به سفارشی سازی گسترده استفاده کنند. با این حال، با رشد یک کسب و کار، نیازهای حسابداری آن ممکن است پیچیده‌تر شود و یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی سفارشی (ERP) اغلب مورد نیاز است. در ادامه با آیسان تک همراه باشید.

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها

بهترین نرم افزارهای حسابداری جهان

برترین نرم افزارهای حسابداری جهان

نرم افزارهای حسابداری برتر جهان در هر کلاس خدماتی عبارت اند از:

بهترین نرم افزار برای مشاغل کوچکبهترین نرم افزار برای صورتحساببهترین برای ویژگی‌های پیشرفتهبهترین برای کسب و کارهای خردبهترین ابزار حساب‌های پرداختی
Intuit QuickBooks OnlineFreshBooks Accounting SoftwareOracle NetSuite Accounting SoftwareZoho Books Accounting SoftwareMelio
۱- راه اندازی و استفاده آسان
۲- قیمت از ۱۵ دلار در ماه شروع می‌شود
۳- ادغام با بسیاری ازنرم افزارها
۱- ایجاد فاکتورهای حرفه‌ای
۲- قیمت از ۶ دلار در ماه شروع می‌شود
۳- صورتحساب خودکار
۱- ویژگی‌های قوی ERP
۲- برنامه‌های قیمت گزاری قابل تنظیم
۳- سیستم مدیریت پرداخت
۱- وظایف حسابداری خودکار
۲- قیمت از ۱۴ دلار در ماه شروع می‌شود
۳- پورتال مشتری مفید
۱- پرداخت آسان فروشنده و پیمانکار
۲- پرداخت رایگان ACH و کارت اعتباری
۳- گزینه‌های پرداخت انعطاف پذیر

نرم افزار حسابداری‌ چیست؟

در واقع نرم افزار حسابداری ویژگی هایی را برای ردیابی درآمد و هزینه های یک کسب و کار ارائه می دهد. بهترین نرم افزار حسابداری طیف گسترده ای از گزارش ها را ارائه می کند که به شما امکان می دهد سلامت مالی کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید. و همچنین داشبوردهایی را ارائه می دهد که یک مرور کلی از جنبه های مالی کلیدی مانند حساب های دریافتی، حساب های پرداختی، داده های تاریخی فروش، و جریان نقدی نرم افزار حسابداری برای مدیریت مالیات نیز مفید است و اطمینان حاصل می کند که تمام بدهی های مالیاتی خود را به طور دقیق برآورد می کنید و بر این اساس در پول خود صرفه جویی می کنید. بهترین نرم افزار حسابداری با سایر سیستم های تجاری کلیدی مانند نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار منابع انسانی ادغام می شود و نیازی به وارد کردن داده های مشابه به صورت دستی در چندین سیستم را از بین می برد.

بیشتر بخوانید : سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی

بهترین نرم افزار حسابداری جهان در سال 2023

  • QuickBooks: بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک
  • Freshbooks: بهترین نرم افزار حسابداری برای صورتحساب
  • Oracle NetSuite: بهترین نرم افزار حسابداری برای ابزارهای ERP
  • Zoho Books: بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای خرد
  • Xero: بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای رو به رشد
  • ZarMoney: بهترین نرم افزار حسابداری برای قیمت گذاری شفاف
  • Plooto: بهترین نرم افزار حسابداری برای خودکارسازی حساب های پرداختنی
  • Wave Financial: بهترین نرم افزار حسابداری برای گزینه رایگان
  • Sage Business: بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل آزاد و خوداشتغال
  • Melio: بهترین نرم افزار حسابداری برای حساب های پرداختنی رایگان
  • Neat: بهترین نرم افزار حسابداری برای مدیریت رسید

کسب و کارها باید به دنبال فروشندگان نرم افزار حسابداری باشند که در مورد قیمت گذاری و ویژگی های موجود در هر سطح قیمت گذاری شفاف باشند.

نیاز کسب و کارها

مشاغل کوچکی که به قابلیت‌ های اولیه صورت‌حساب و گزارش نیاز دارند، با نرم‌ افزار حسابداری مبتنی بر ابر رایگان یا کم‌هزینه خوب عمل خواهند کرد. همانطور که تجارت شما رشد می کند، می توانید ویژگی ها و عملکردهای بیشتری را با طرح های پولی اضافه کنید.

بیشتر بخوانید : چرخه حسابداری چیست؟

مشاغلی که نیازهای پیچیده تری دارند، انتخاب های زیادی برای نرم افزار حسابداری دارند. نیازهای خاص کسب و کار شما تعیین می کند که کدام برنامه حسابداری مناسب ترین است.

نرم افزار حسابداری یک عنصر ضروری برای یک کسب و کار موفق است. بسته به برنامه، می‌تواند به شما در ایجاد فاکتورهای حرفه‌ای، ثبت پرداخت‌های ورودی و خروجی، شناسایی و پیگیری مطالبات سررسید گذشته، ساده‌ سازی مدیریت مالیات و اجرای گزارش ‌هایی که سلامت مالی شرکت شما و پروژه‌های آینده را تجزیه و تحلیل می ‌کند، کمک کند.

بیشتر بخوانید : جریان نقدی چیست؟

برای کمک به شما در یافتن بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارتان، برخی از محبوب ترین پلتفرم های موجود در بازار را امروز بررسی کردیم. ما به دنبال برنامه‌های حسابداری مقرون‌به‌صرفه و با کاربرد آسان که شامل ویژگی‌های صرفه‌جویی در زمان، مانند فید خودکار بانک، یادآوری پرداخت خودکار، و صورت‌حساب آنلاین و پذیرش پرداخت بودیم. ما همچنین به دنبال نرم‌افزاری با گزارش‌های مالی جامع، قابل تنظیم و در زمان واقعی هستیم، زیرا برای نظارت و درک امور مالی کسب و کار شما بسیار مهم است.

نرم افزار حسابداری در جهان

بهترین انتخاب های جهان

نرم افزار حسابداریمورد استفادهقیمت شروعدوره آموزشی رایگانبرنامه‌های موبایلگزینه‌های یکپارچه سازیابزار پرداخت قبض
QuickBooksکسب و کارهای کوچک۱۵ دلار در ماه۳۰ روزدارددارددارد
Freshbooksصورتحساب۶ دلار۳۰دارددارددارد
Oracle NetSuiteابزارهای ERPسفارشی۱۴دارددارددارد
Zoho Booksکسب و کارهای خرد۱۴ دلار۱۴دارددارددارد
Xeroکسب و کارهای رو به رشد۱۲ دلار۳۰دارددارددارد
ZarMoneyقیمت گزاری شفاف۱۵ دلار۱۵دارددارددارد
Plootoخودکار سازی صورتحسابهای پرداختی۲۵ دلار۳۰داردمحدوددارد
Wave Financialگزینه رایگانرایگانN/Aدارددارددارد
Sage Businessفریلنسرها / خود اشتغال۳۴.۳۳۰دارددارددارد
Melioحسابهای پرداختی رایگانرایگانN/Aنداردمحدوددارد
Neatمدیریت رسید۱۶.۶۶۱۴داردداردندارد

QuickBooks

ویژگی ها

  • QuickBooks Online دارای ویژگی های حسابداری برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل در هر اندازه است.
  • QuickBooks Live Bookkeeper کمک و راهنمایی حرفه ای برای بخش حسابداری ارائه می دهد.
  • مناسب طرح های خوداشتغالی، که نمی توان آن را به یکی از طرح های کسب و کار کوچک ارتقا داد.

بیشتر بخوانید : تعریف حسابداری مشاغل

تجربه کار با QuickBooks Online نشان داده که بهترین نرم افزار حسابداری کلی برای مشاغل کوچک است. چهار گزینه طرح برای مشاغل کوچک و همچنین یک گزینه جداگانه برای کاربران خوداشتغال فراهم می کند. هر کدام ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که برای طیف وسیعی از مشاغل کوچک، از استارت‌آپ‌ها گرفته تا شرکت‌های تأسیس ‌شده، مناسب هستند. بین چهار گزینه برای مشاغل کوچک، به تمام ابزارها و گزارش‌هایی که برای اهداف حسابداری نیاز است دسترسی خواهید داشت و می‌ توان برنامه‌های خود را به ‌طور یکپارچه در مقیاس کسب‌ و کار خود ارتقا داد. (با توجه به اینکه کاربران خوداشتغال نمی توانند به سطوح کسب و کار کوچک ارتقا پیدا کنند.)

امتیاز : 95/100

همچنین راه اندازی و استفاده از این پلتفرم آسان است و به شما این امکان را می دهد که هر کاری را خودتان انجام دهید تا نرم افزار حساب خود را راه اندازی و اجرا کنید. با این حال، اگر قابلیت های بیشتر بخواهید، Intuit دسترسی به حسابداران حرفه‌ای را ارائه می‌ کند که می ‌تواند به شما در قالب ‌بندی نرم‌افزار به گونه‌هایی که برای کسب‌ و کار شما منطقی باشد کمک کند. علاوه بر این، QuickBooks Online به کاربران امکان می دهد فاکتورها و فرم های سفارشی ایجاد کنند. برای ویژگی ها و خدماتی که دریافت می کنید، قیمت مقرون به صرفه است.

Freshbooks

ویژگی ها

  • FreshBooks به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی فاکتورها را تهیه کنند، پرداخت ها را از طریق فاکتورها انجام دهند، هزینه ها را پیگیری کنند و یادآوری های خودکار ارسال کنند.
  • کاربران مجموعه کاملی از ابزارهای حسابداری را برای انجام هر کاری از ردیابی زمان و هزینه ها گرفته تا اجرای گزارش های مالی دریافت می کنند.
  • اگر کاربران بخواهد چندین عضو را به نرم افزار اضافه کند، ممکن است گران شود!

بیشتر بخوانید : نرم افزار حسابداری چیست

نرم افزار حسابداری FreshBooks به عنوان بهترین نرم افزار برای صورتحساب پیشنهاد می شود. با این نرم افزار نه تنها می توان صورتحساب هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کرد که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد، بلکه این نرم افزار همچنین به شما امکان می دهد وضعیت فاکتورها را پیگیری کنید. تا بدانید مشتریان چه زمانی صورتحساب های خود را دریافت کرده اند و چه زمانی موجودی آنها سررسیده است. همچنین پرداخت آنلاین فاکتور را تسهیل می کند تا مشتریان بتوانند مستقیماً از روی فاکتور به شما پرداخت کنند.

امتیاز : 90/100

داشبورد FreshBooks برای پیمایش ساده است و شامل ردیابی زمان و هزینه، ویژگی‌های مدیریت پروژه و ابزارهایی برای ایجاد پیشنهادهایی است که می‌توان برای مشتریان احتمالی ارسال کرد. سیستم حسابداری دوطرفه اطمینان می دهد که کاربر برای زمان مالیات سازماندهی و آماده است. اگر می‌خواهید حسابداران به داشبورد، گزارش‌ها، صورت‌حساب‌ها و هزینه‌های شما دسترسی داشته باشند، می‌توان به آنها اجازه بدهید و همچنین به سایر کاربران اجازه دسترسی به ویژگی‌های مختلف بدهید. اگر کارمندان دارند، می توان به آنها اجازه دسترسی به پروژه هایشان را داد و زمان و هزینه های اضافی آنها را پیگیری کرد. FreshBooks بیش از 100 شریک تجاری دارد، بنابراین می توانید ویژگی های زیادی اضافه کرد و با برنامه های تجاری دیگر ارتباط برقرار کرد.

 Oracle NetSuite

ویژگی ها

  • NetSuite انواع ویژگی های پیشرفته از جمله ابزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی را ارائه می دهد.
  • این نرم افزار بر اتوماسیون تمرکز دارد و ارسال و جمع آوری فاکتورها و تکمیل سایر وظایف کلیدی حسابداری را ساده می کند.

Oracle NetSuite به عنوان بهترین گزینه نرم افزار حسابداری برای مشاغل متوسط و در حال رشد که به دنبال ویژگی های پیشرفته هستند، انتخاب مناسبی است. به عنوان بخشی از برنامه ریزی منابع سازمانی قوی (ERP)، Oracle NetSuite یک راه حل مدیریت مالی مبتنی بر ابر بصری ارائه می دهد که می تواند داده های مالی را ردیابی کند و انواع عملکردهای اساسی حسابداری را خودکار کند. مانند هر نرم افزار حسابداری با رتبه بالا، قابلیت های گزارش دهی، برنامه ریزی و صورتحساب را ارائه می دهد. همچنین به راحتی با نرم افزارهای دیگر، از جمله مجموعه جامع راه حل های تجاری اوراکل، ادغام می شود. همچنین می توان از آن با چندین واحد پولی استفاده کرد، بنابراین یک گزینه عالی برای شرکت هایی با پایگاه مشتری جهانی است.

امتیاز : 90/100

مناسب کسب‌ و کارهایی که نیاز به تسریع حساب‌های دریافتی و پرداختی، تسریع در بستن قراردادها، و رعایت تعهدات پیچیده‌تر مربوط به انطباق مالی و در عین حال بهره ‌گیری از مجموعه کاملی از ویژگی‌های قدرتمند مدیریت کسب‌ و کار است. علاوه بر این، تعداد کاربران را محدود نمی کند یا برای سفارشی سازی به برنامه های شخص ثالث متکی نیست.

بیشتر بخوانید : ذخیره سازی ابری چیست

نرم افزارهای حسابداری در جهان

Zoho Books

ویژگی ها

  • Zoho Books دارای برنامه هایی برای سیستم عامل ها و دستگاه های محبوب، از جمله اپل، اندروید و ویندوز است.
  • از طریق Zoho Books، می‌توان فاکتورها ارسال کرد، حساب‌ها را تطبیق داد، صورت‌حساب‌ها و اعتبارات فروشنده را ردیابی و مدیریت کرد، و پرداخت‌ها را در حال حرکت پذیرفت!
  • Zoho Books دارای محدودیت 5000 تراکنش در ماه است که ممکن است برای برخی از مشاغل کافی نباشد!

بیشتر بخوانید : سامانه مودیان مالیاتی چیست

می توان نرم افزار حسابداری Zoho Books را به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری برای افراد دارای مشاغل خرد انتخاب کرد. همه برنامه های نرم افزار حسابداری برای فریلنسرها، پیمانکاران مستقل، مالکان انحصاری، مشاوران، مشاغل خانگی، افرادی که سایت های تجارت الکترونیک را اداره می کنند و شرکت هایی که کمتر از 10 نفر را استخدام می کنند مناسب نیستند. این نرم افزارها ممکن است بسیار پیچیده، قدرتمند غیر ضروری و بسیار گران باشند اما Zoho Books اینطور نیست. برای مشاغلی که نیازهای حسابداری و صورتحساب ساده دارند به خوبی کار می کند و قیمت پایین آن برای کارآفرینان آگاه به بودجه خود، ایده آل است.

امتیاز : 85/100

Zoho Books نیز مقیاس پذیر است. همانطور که شرکت های کوچک به یک تجارت بزرگتر گسترش می یابند، می توان از گزینه هایی استفاده کرد که به شما امکان ارتقاء و ادغام با سایر برنامه های تجاری را می دهد. همچنین شامل یک برنامه تلفن همراه است تا اطمینان حاصل شود که می توان در حین حرکت نیز وظایف حسابداری را انجام داد.

Xero

ویژگی ها

  • Xero صدها ادغام برنامه را ارائه می دهد که با آن می توان تمام جنبه های کسب و کار را مدیریت کرد.
  • می توان به خدمات پشتیبانی Xero از طریق ایمیل و چت زنده 24 ساعته دسترسی داشت.
  • Xero به اندازه برخی دیگر از نرم افزارهای حسابداری شناخته شده نیست، و ممکن است بر سرعت یادگیری حسابداران تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید : دفتردار یا حسابدار

Xero به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری برای انجام و پیگیری پرداخت ها انتخاب شده است. Xero به کاربر این امکان را می دهد تا روابط عالی با تامین کنندگان و اعتباردهندگان خود داشته باشد. در عین حال از هزینه های تأخیر پرهزینه خودداری می کند. با Xero، می‌توان مطمئن بود که جریان نقدی مثبت است، بنابراین هنگام پرداخت کوتاهی صورت نمی گیرد. در داشبورد کاربر پسند آن، می‌توان زمان سررسید هر صورتحساب را دید. هزینه‌های جاری و پیش ‌بینی ‌شده را مشاهده و سفارش ‌های خرید را مدیریت کرد. رابط یدکی تصویری فوری از موقعیت مالی کسب و کار ارئه می دهد و می ‌توان هزینه ‌ها را همانطور که در زمان واقعی اتفاق می‌افتند مشاهده کرد، سپس تغییرات فوری را انجام داد.

امتیاز : 90/100

از آنجایی که Xero مبتنی بر ابر است، نیازی به دانلود یا نصب هیچ برنامه ای نیست. Xero قابلیت حسابداری دوبار ورود حرفه ای را ارائه می دهد، بنابراین تراکنش ها به عنوان بدهی و همچنین اعتبار وارد می شوند. این نرم افزار همچنین در وقت صرفه جویی می کند زیرا می توان پرداخت های آینده و تامین کنندگان پرداخت دسته ای را از قبل برنامه ریزی و فرآیندی را که معمولاً دستی است خودکار کرد.

ZarMoney

ویژگی ها

  • وب سایت ZarMoney به وضوح قیمت گذاری را تعیین می کند که از 1.99 دلار در ماه برای یک کاربر شروع می شود.
  • با بیش از 9600 بانک در ایالات متحده و کانادا ارتباط دارد تا تراکنش های بانکی را به صورت خودکار وارد کند.
  • داشبورد قابل تنظیم نیست!

ZarMoney به عنوان برنامه نرم افزار حسابداری برای مشاغلی که به دنبال قیمت گذاری شفاف هستند بهترین انتخاب است. این طرح ها که توسط “کارآفرین”، “کسب و کار کوچک” و “تشکیلات” سازماندهی شده اند، نیازهای هر شرکت را منعکس می کنند. هزینه بر اساس تعداد کاربران از یک تا بیش از 30 کاربر است. در صورت افزودن یا حذف کاربران، زرمانی به طور خودکار حساب ها را به روز می کند و بر اساس آن از شما هزینه دریافت می کند. هر کاربر اضافی 10 دلار در ماه هزینه دارد.

امتیاز : 90/100

علاوه بر قیمت‌ گذاری شفاف، نرم‌افزار قدرتمند مبتنی بر ابر زرمانی اطمینان می‌دهد که همه چیز لازم برای سازماندهی مالی کسب ‌و کار را در اختیار داشته باشید. می‌توان فاکتورها را ایجاد و ارسال کرد، جریان نقدی شرکت را مدیریت و هزینه‌های کسب‌ و کار را پیگیری کرد. استفاده از آن آسان است و برای مشاغل کوچک و بزرگتر سازگار است. با هزاران برنامه از جمله Shopify، Stripe، PayPal، Zapier، Gusto، Authorize.Net، Mailchimp، AutoEntry و WePay ادغام می شود. این نرم افزار همچنین یک آزمایش رایگان 30 روزه ارائه می دهد تا بتوانید قبل از خرید آن را آزمایش کرد.

Plooto

ویژگی ها

  • پلتفرم پرداخت Plooto به کاربر امکان می دهد پرداخت ها، تأییدیه ها، تطبیق و گزارش را از یک مکان مرکزی مدیریت کند.
  • این نرم افزار حساب های پرداختی و حساب های دریافتی را اتوماسیون می کند و به پرداخت ها سرعت می بخشد.
  • تراکنش های پرداخت بین المللی گران هستند.

بیشتر بخوانید : شاخه های حسابداری

نرم افزار Plooto برای خودکارسازی فرآیندهای کلیدی حسابداری بسیار مناسب است. با استفاده از آن، می توان پرداخت های را در یک مکان مرکزی مدیریت کرد و تصویر واضحی از امور مالی را به کاربر ارائه می دهد. پرداخت‌ها، تأییدیه‌ها، تطبیق و گزارش ‌دهی در یک داشبورد ادغام می‌ شوند. این نرم افزار شامل گردش کار تایید هوشمند و پرداخت های الکترونیکی ایمن است که باعث کاهش خطاها و سرعت بخشیدن به روند حساب های پرداختی می شود. مهم‌ تر از همه، Plooto حساب‌های تجاری پرداختی و حساب‌های دریافتی را خودکارسازی می‌ کند، این قابلیت کمک می ‌کند قبوض سررسید گذشته را جمع‌آوری کرد.

امتیاز : 77.5/100

با این نرم افزار می ‌توان از سیستمی یکسان برای پرداخت به همه فروشندگان، حتی آنهایی که در خارج از ایالات متحده هستند، استفاده کرد. و همچنین با جستجو در شبکه 120000 تأمین‌ کننده و فروشنده Plooto یا با افزودن دستی، دریافت ‌کنندگان پرداخت را در چند ثانیه اضافه کرد. هنگامی که مشتری پرداخت می کند، پرداخت به طور خودکار تطبیق می شود. می‌توان به‌ صورت الکترونیکی یا از طریق چک با ادغام‌ها پرداخت را انجام داد. همچنین پرداخت‌ های دسته ‌ای انجام داد، سوابق را جستجو کرد و تأییدیه‌ های پرداخت را تنظیم کرد.

Wave Financial

ویژگی ها

  • پیوندها را با حساب های بانکی و کارت های اعتباری ارسال می کند تا بتوان هزینه ها را به طور خودکار پیگیری کرد.
  • Wave خدمات استاندارد حسابداری را به صورت رایگان ارائه می دهد.
  • ادغام های Wave نسبت به برخی از رقبا محدودتر است!

یک نرم افزار حسابداری موثر و رایگان می باشد. بسیاری از ویژگی های حسابداری مهم و با کیفیت را بدون هیچ هزینه ای برای کاربر ارائه می دهد. هیچ هزینه ماهانه یا سالانه ای وجود ندارد، و همچنین نیازی به مجوز نرم افزار نیست. از طریق برنامه حسابداری مبتنی بر ابر، می‌توان فاکتورها و پرداخت‌های مکرر ایجاد و برنامه ‌ریزی کرد. همچنین یادآورهای پرداخت خودکار و همگام‌ سازی خودکار را با حساب‌های بانکی، کارت اعتباری و پی پال را تنظیم می کند. امکان اجرای گزارش های مالی و ارتباطات و تراکنش های حسابداری نامحدود را برای کاربر فراهم می کند. می تواند برنامه‌های تجاری محبوب را، بدون هزینه اضافی ادغام کند.

امتیاز : 80/100

تنها هزینه ‌هایی که Wave خواهد داشت، انتخاب افزونه‌های اختیاری (به عنوان مثال، ویژگی‌های حقوق و دستمزد – یا پذیرش پرداخت‌های فاکتور) است. Wave نرخ ثابت 2.9٪ به اضافه 0.60 دلار برای هر تراکنش کارت اعتباری را شارژ می کند. پرداخت های بانکی 1٪ در هر تراکنش است، با حداقل کارمزد 1 دلار. این شرکت همچنین دارای خدمات اضافی حقوق و دستمزد و حسابداری است که صاحبان مشاغل می توانند با پرداخت هزینه به آنها دسترسی داشته باشند.

Sage Business

ویژگی ها

  • امکان ایجاد و ارسال فاکتورها، ردیابی پرداخت ها و تطبیق خودکار ورودی های بانکی.
  • پشتیبانی 24/7 از طریق چت پرسش و پاسخ زنده با کارشناسان و همچنین جلسات حضوری با یک متخصص حسابداری ارائه می دهد.
  • این نرم افزار تنها با یک سیستم POS ادغام می شود!

بیشتر بخوانید : جریان نقدینگی در مدیریت کسب و کار

ارسال سریع و آسان فاکتورها و پیگیری پرداخت ها برای کارآفرینان خوداشتغال و فریلنسرها ضروری است. به همین دلیل، Sage Business Cloud Accounting بهترین انتخاب برای این نوع مشاغل کوچک است. Sage، یک راه مقرون به صرفه برای حفظ جریان نقدینگی در کسب و کار بدون تاخیرهای غیر ضروری می باشد. این نرم افزار حسابداری طرح های طبقه بندی شده با قیمت مناسب را ارائه می دهد که با آن می توان فاکتورها را ایجاد و ارسال کرد و پرداخت ها را پیگیری کرد. این نرم افزار با ادغام‌ ها و برنامه‌ های متعدد خود، مانند AutoEntry، Draycir، Avalara و Credit Hound، می‌ تواند با کسب و کارهای در حال رشد و تغییر سازگار شود.

امتیاز : 75/100

راه اندازی این برنامه سریع و آسان است و سیستم به راحتی قابل پیمایش است. نرم‌افزار Sage بسیاری از فرآیندهای حسابداری را که معمولاً دستی هستند، مانند ارسال هزینه‌ها و پرداخت‌ها و ارسال فاکتورها و یادآوری‌ها درباره صورت ‌حساب‌های سررسید شده، را خودکار می ‌کند. این نرم افزار همچنین به طور خودکار ورودی های بانک را تطبیق می دهد و در وقت و انرژی کاربر صرفه جویی می کند. خدمات مشتریان Sage بسیار در دسترس است، که خبر خوبی برای فریلنسرها و افراد خوداشتغالی است که تخصص حسابداری ندارند.

Melio

ویژگی ها

  • با Melio، انجام و پذیرش پرداخت از حساب های بانکی رایگان است.
  • به راحتی می توان پرداخت ها را برنامه ریزی و پیگیری و کنترل کرد، که چه کسی به حساب های پرداختی و دریافتی دسترسی دارد.
  • Melio برای پرداخت با کارت اعتباری و نقدی 2.9٪ کارمزد و همچنین 20 دلار برای تحویل سریع چک و نقل و انتقالات بین المللی دلار دریافت می کند.

بیشتر بخوانید : مشاغل کوچک و 10 نکته برای مدیریت امور مالی

Melio برای کسب ‌و کارهای کوچکی که به دنبال ابزارهای قابل پرداخت حساب‌های کاربرپسند هستند، توصیه شده است. این یک گزینه عالی برای نرم افزار مبتنی بر ابر است که فاکتورها را ارسال، پرداخت ها را دریافت و همچنین صورت حساب ها را مدیریت می کند. همچنین به صورت رایگان با QuickBooks ادغام می شود. هیچ هزینه ای برای پرداخت از طریق حواله بانکی وجود ندارد، اما 2.9٪ کارمزد برای پرداخت از طریق کارت اعتباری یا بدهی وجود دارد. دو چک کاغذی در ماه رایگان است. پس از آن، هر کدام 1.50 دلار هستند.

امتیاز : 80/100

استفاده از Melio بسیار آسان است و یکی از تجربیات کاربر پسند و مورد علاقه را ارائه می دهد. Melio به کاربر امکان می دهد اطلاعات فروشنده را به صورت دستی وارد کند، و فایلی با آن تاریخ آپلود کند یا از یک فاکتور عکس بگیرد. می ‌توان هم کاربران داخلی و هم حسابداران را دعوت کرد تا از نرم‌ افزار استفاده کنند. و سپس نقش‌ها و مجوزها را تعیین کرد تا بتوان فهمید چه کسی به اطلاعات دسترسی دارد و با آن چه می‌کند. همچنین می  ‌توان کنترل های تأیید را برای تراکنش‌ها تنظیم کرد، بنابراین می توان از افزایش مشکل جریان نقدی به دلیل پرداخت زودهنگام صورت ‌حساب جلوگیری می‌کرد.

Neat

ویژگی ها

  • برای کسب و کارهای کوچکی که جریان زیادی از رسیدها را مدیریت می کنند ایده آل است.
  • نصب این نرم افزار آسان است و می توان بلافاصله بدون آموزش اضافی از آن استفاده کرد.
  • Neat فاقد عملکرد پرداخت قبض است و شماره تلفن خدمات مشتری وجود ندارد!

بیشتر بخوانید : حسابداری مدرن چیست

صاحبان کسب و کارهای کوچک، ممکن است تنها برای مدیریت دریافت ها و هزینه های خود از نرم افزار حسابداری استفاده کنند. در چنین مواقعی، Neat بهترین گزینه می باشد. این نرم افزار مبتنی بر ابر به کاربر امکان می دهد تمام رسیدهای کسب و کار خود را با اپلیکیشن موبایل آپلود کند. پس از اتمام، می توان هر کدام را دسته بندی و به خوبی سازماندهی کرد و از هزینه های مطلع شد. نرم افزار  Neatاز 200 دلار در سال شروع می شود که معادل 16.66 دلار در ماه است.

امتیاز : 75/100

با Neat، می توان درک خوبی از جریان نقدی و توانایی دسترسی به نمودارهای تعاملی و اجرای گزارش های حسابداری که سلامت مالی کسب و کار را تجزیه و تحلیل می کند، بدست آورد. همه اینها می تواند خطاهای مرتبط با ضبط دست نویس را کاهش دهد. همچنین استرس ناشی از اطمینان از دریافت کسورات مناسب در زمان مالیات را از بین می برد.

فهرست مطالب

QuickBooks – Freshbooks – Oracle NetSuite – ERP Zoho Books – Xero – ZarMoney – Plooto – Wave Financial – Sage Business – Melio – Neat
مشاغل کوچکی که به قابلیت‌ های اولیه صورت‌حساب و گزارش نیاز دارند، با نرم‌ افزار حسابداری مبتنی بر ابر رایگان یا کم‌هزینه خوب عمل خواهند کرد. همانطور که تجارت شما رشد می کند، می توانید ویژگی ها و عملکردهای بیشتری را با طرح های پولی اضافه کنید. مشاغلی که نیازهای پیچیده تری دارند، انتخاب های زیادی برای نرم افزار حسابداری دارند. نیازهای خاص کسب و کار شما تعیین می کند که کدام برنامه حسابداری مناسب ترین است.
QuickBooks برای کسب و کارهای کوچک، Oracle NetSuite برای ابزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی، Plooto برای خودکار سازی صورتحسابهای پرداختی، Sage Business برای فریلنسرها و خود اشتغال، Neat برای مدیریت رسید
تجربه کار با QuickBooks Online نشان داده که بهترین نرم افزار حسابداری کلی برای مشاغل کوچک است. چهار گزینه طرح برای مشاغل کوچک و همچنین یک گزینه جداگانه برای کاربران خوداشتغال فراهم می کند. هر کدام ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که برای طیف وسیعی از مشاغل کوچک، از استارت‌آپ‌ها گرفته تا شرکت‌های تأسیس ‌شده، مناسب هستند.
Oracle NetSuite به عنوان بهترین گزینه نرم افزار حسابداری برای مشاغل متوسط و در حال رشد که به دنبال ویژگی های پیشرفته هستند، انتخاب مناسبی است. به عنوان بخشی از برنامه ریزی منابع سازمانی قوی (ERP)، Oracle NetSuite یک راه حل مدیریت مالی مبتنی بر ابر بصری ارائه می دهد که می تواند داده های مالی را ردیابی کند و انواع عملکردهای اساسی حسابداری را خودکار کند.

پست های مرتبط