ذخیره سازی ابری چیست

فضای ذخیره ‌سازی ابری یک مدل محاسبات ابری است که امکان ذخیره داده‌‌ها و فایل‌‌ها را در اینترنت از طریق ارائه ‌دهنده رایانش ابری فراهم می‌کند. شما می‌توانید از طریق اینترنت عمومی یا اتصال شبکه خصوصی اختصاصی به آن دسترسی پیدا کنید. ارائه ‌دهنده سرورهای ذخیره ‌سازی، زیرساخت‌ها و شبکه را به ‌طور ایمن ذخیره، مدیریت و نگهداری می ‌کند. اطمینان حاصل می‌کند که در صورت نیاز به داده ‌ها در مقیاس تقریبا نامحدود و با ظرفیت کشسانی دسترسی دارید. فضای ذخیره‌سازی ابری نیاز به خرید و مدیریت زیرساخت‌های ذخیره‌سازی داده‌های شما را برطرف می‌کند. به شما چابکی، مقیاس‌پذیری و دوام را در هر زمان و هر مکان دسترسی می‌دهد. در ادامه با آیسان تک همراه باشید.

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها

ذخیره سازی ابری

چرا ذخیره سازی ابری مهم است؟

فضای ذخیره سازی ابری، ذخیره سازی مقرون به صرفه و مقیاس پذیر را ارائه می دهد. دیگر لازم نیست نگران تمام شدن ظرفیت، حفظ شبکه‌های فضای ذخیره‌سازی (SAN)، جایگزینی دستگاه‌های خراب، افزودن زیرساخت‌ها برای افزایش تقاضا، یا کار با سخت‌افزارهای کم استفاده در هنگام کاهش تقاضا باشید. فضای ذخیره‌سازی ابری انعطاف‌پذیر است. به این معنی که شما با تقاضا کم و زیاد می‌شوید و فقط برای چیزی که استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید. این روشی است که سازمان‌ها می‌توانند داده‌ها را به صورت آنلاین ذخیره کنند. تا افراد دارای مجوز بتوانند در هر زمان از هر مکانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی

چه یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ باشید، فضای ذخیره سازی ابری می تواند چابکی، صرفه جویی در هزینه، امنیت و سادگی را برای تمرکز بر رشد کسب و کار اصلی شما ارائه دهد. برای کسب‌وکارهای کوچک، دیگر لازم نیست نگران اختصاص منابع ارزشمند برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی خود باشید. فضای ذخیره‌سازی ابری به شما این امکان را می‌دهد که با رشد کسب‌وکار، مقیاس را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید : چرخه حسابداری چیست؟

برای شرکت‌های بزرگ با میلیاردها فایل و پتابایت داده، می‌توانید به مقیاس‌پذیری، دوام و صرفه‌جویی در هزینه ذخیره‌سازی ابری برای ایجاد دریاچه‌های داده متمرکز برای دسترسی به داده‌های خود برای همه کسانی که به آن نیاز دارند، تکیه کنید.

اثربخشی هزینه در ذخیره سازی ابری

با ذخیره سازی ابری، هیچ سخت افزاری برای خرید، ذخیره سازی برای تهیه و هیچ سرمایه اضافی برای افزایش کسب و کار استفاده نمی شود. می‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی را در صورت تقاضا اضافه یا حذف کنید. به سرعت عملکرد و ویژگی‌های نگهداری را تغییر دهید و فقط برای ذخیره‌سازی که واقعاً استفاده می‌کنید پرداخت کنید. از آنجایی که داده ها به ندرت در دسترس قرار می گیرند، حتی می توانید به طور خودکار آنها را به ذخیره سازی با هزینه کمتر منتقل کنید، بنابراین باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه می شود. با انتقال حجم کاری ذخیره‌سازی از محل به فضای ابری، می‌توانید هزینه کل مالکیت را با حذف بیش از حد و هزینه نگهداری زیرساخت‌های ذخیره‌سازی کاهش دهید.

بیشتر بخوانید : جریان نقدی چیست؟

افزایش چابکی

با ذخیره سازی ابری، منابع تنها با یک کلیک فاصله دارند. شما زمان در دسترس قرار دادن این منابع در اختیار سازمان خود را از هفته ها به چند دقیقه کاهش می دهید. این عمل منجر به افزایش چشمگیر چابکی برای سازمان شما می شود. کارکنان شما تا حد زیادی از وظایف تهیه، نصب، مدیریت و نگهداری آزاد هستند. و از آنجایی که فضای ذخیره‌سازی ابری با طیف گسترده‌ای از ابزارهای تحلیلی ادغام می‌شود، کارکنان شما اکنون می‌توانند بینش‌های بیشتری را از داده‌های شما استخراج کنند تا نوآوری را تقویت کنند.

بیشتر بخوانید : تعریف حسابداری مشاغل

سرعت استقرار ذخیره سازی ابری

وقتی تیم های توسعه آماده شروع به کار هستند، زیرساخت ها هرگز نباید سرعت آنها را کاهش دهند. سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری به IT اجازه می‌دهند تا به سرعت مقدار دقیق فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز را، در هر زمان و هر کجا که نیاز باشد، ارائه دهد. توسعه دهندگان شما می توانند به جای مدیریت سیستم های ذخیره سازی، روی حل مشکلات برنامه های پیچیده تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید : نرم افزار حسابداری چیست

مدیریت کارآمد داده ها

با استفاده از خط‌مشی‌های مدیریت چرخه حیات ذخیره‌سازی ابری، می‌توانید وظایف مدیریت اطلاعات قدرتمندی از جمله طبقه‌بندی خودکار یا قفل کردن داده‌ها را برای پشتیبانی از الزامات انطباق انجام دهید. همچنین می توانید از فضای ذخیره سازی ابری برای ایجاد فضای ذخیره سازی چند منطقه ای یا جهانی برای تیم های توزیع شده خود با استفاده از ابزارهایی مانند تکرار استفاده کنید. می‌توانید داده‌های خود را به روش‌هایی سازماندهی و مدیریت کنید که از موارد استفاده خاص پشتیبانی می‌کند. همچنین کارایی هزینه و امنیت را اعمال می‌کند، و الزامات انطباق را برآورده می‌کند.

بیشتر بخوانید : سامانه مودیان مالیاتی

مقیاس پذیری در ذخیره سازی ابری

فضای ذخیره‌سازی ابری تقریباً ظرفیت ذخیره‌سازی نامحدودی را ارائه می‌دهد. و به شما امکان می‌دهد تا به همان اندازه و به همان سرعتی که نیاز دارید افزایش دهید. این محدودیت های ظرفیت ذخیره سازی در محل را حذف می کند. می‌توانید به‌طور مؤثری فضای ذخیره‌سازی ابری را برای تحلیل‌ها، داده‌ها، نسخه‌های پشتیبان یا برنامه‌های بومی ابری، بالا و پایین کنید. کاربران می توانند از هر مکان و در هر زمان به فضای ذخیره سازی دسترسی داشته باشند. بدون اینکه نگران فرآیندهای تخصیص فضای ذخیره سازی پیچیده باشند یا منتظر سخت افزار جدید باشند.

تداوم کسب و کار

ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری داده‌های شما را در مراکز داده بسیار ایمن ذخیره می کنند. از داده های شما محافظت می کنند و تداوم کسب و کار را تضمین می کنند. سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای رسیدگی به خرابی همزمان دستگاه با شناسایی و تعمیر سریع هر افزونگی از دست رفته طراحی شده‌اند. می‌توانید با استفاده از ابزارهای نسخه‌سازی و تکرار، از داده‌های خود بیشتر محافظت کنید. تا راحت‌تر از اقدامات ناخواسته کاربر یا خرابی برنامه بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید : دفتردار یا حسابدار

خدمات ذخیره سازی ابری

خدمات ذخیره سازی ابری

  • محافظت مقرون به صرفه از داده ها در فضای ابری بدون به خطر انداختن عملکرد.
  • با تغییر نیازهای داده، منابع پشتیبان خود را در عرض چند دقیقه افزایش دهید.
  • با یک مرکز داده و معماری شبکه ساخته شده برای سازمان های حساس به امنیت، از پشتیبان گیری محافظت کنید.

ذخیره سازی ابری چگونه کار می کند؟

فضای ذخیره‌سازی ابری توسط یک ارائه‌دهنده خدمات ابری ارائه می‌شود که ظرفیت ذخیره‌سازی داده‌ها را با نگهداری از مراکز داده بزرگ در چندین مکان در سراسر جهان در اختیار دارد و آن را اداره می‌کند. ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری، ظرفیت، امنیت و دوام را مدیریت می‌کنند. تا داده‌ها را از طریق اینترنت به برنامه‌های شما در یک مدل پرداختی در دسترس قرار دهند. به طور معمول، شما از طریق اینترنت یا از طریق یک اتصال خصوصی اختصاصی، با استفاده از یک پورتال وب، وب سایت یا یک برنامه تلفن همراه به ابر ذخیره سازی متصل می شوید. وقتی مشتریان فضای ذخیره‌سازی ابری را از یک ارائه‌دهنده خدمات خریداری می‌کنند، بیشتر جنبه‌های ذخیره‌سازی داده‌ها از جمله ظرفیت، امنیت، در دسترس بودن داده‌ها، سرورهای ذخیره‌سازی و منابع محاسباتی و تحویل داده‌های شبکه را به فروشنده واگذار می‌کنند. برنامه های شما از طریق پروتکل های ذخیره سازی سنتی یا مستقیماً با استفاده از رابط برنامه نویسی (API) به فضای ذخیره سازی ابری دسترسی دارند. ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری همچنین ممکن است خدماتی را ارائه دهد که برای کمک به جمع‌آوری، مدیریت، ایمن سازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها در مقیاس وسیع طراحی شده‌اند.

انواع ذخیره سازی ابری

سه نوع اصلی ذخیره سازی ابری وجود دارد: ذخیره سازی اشیا، ذخیره سازی فایل و ذخیره سازی بلوکی. هر کدام مزایای خاص خود را دارند و موارد استفاده خاص خود را دارند.

ذخیره سازی اشیاء

سازمان‌ها باید حجم عظیم و رو به رشدی از داده‌های بدون ساختار، مانند عکس‌ها، فیلم‌ها، یادگیری ماشینی (ML)، داده‌های حسگر، فایل‌های صوتی و سایر انواع محتوای وب را ذخیره کنند و راه‌های مقیاس‌پذیر، کارآمد و مقرون به صرفه برای ذخیره‌سازی آنها بیابند. می تواند یک چالش باشد. ذخیره سازی اشیا یک معماری ذخیره سازی داده برای ذخیره های بزرگ داده های بدون ساختار است. اشیاء داده‌ها را در قالبی که می‌آیند ذخیره می‌کنند و امکان سفارشی‌سازی ابرداده‌ها را به روش‌هایی فراهم می‌کنند که دسترسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها را آسان‌تر کند. به جای سازماندهی در سلسله مراتب فایل ها یا پوشه ها، اشیاء در سطل های امنی نگهداری می شوند که تقریباً مقیاس پذیری نامحدودی را ارائه می دهند. همچنین ذخیره حجم زیاد داده هزینه کمتری دارد.

برنامه‌های کاربردی توسعه‌یافته در فضای ابری اغلب از مقیاس‌پذیری گسترده و ویژگی‌های فراداده ذخیره‌سازی اشیا بهره می‌برند. راه‌حل‌های ذخیره‌سازی اشیاء برای ساختن برنامه‌های مدرن از ابتدا که نیاز به مقیاس و انعطاف‌پذیری دارند، ایده‌آل هستند. همچنین می‌توانند برای وارد کردن فروشگاه‌های داده موجود برای تجزیه و تحلیل، پشتیبان‌گیری یا بایگانی استفاده شوند.

ذخیره سازی فایل

ذخیره سازی مبتنی بر فایل یا ذخیره سازی فایل به طور گسترده ای در بین برنامه ها استفاده می شود. و داده ها را در یک پوشه سلسله مراتبی و فرمت فایل ذخیره می کند. این نوع ذخیره‌سازی اغلب به عنوان سرور ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) با پروتکل‌های سطح فایل رایج بلوک پیام سرور (SMB) مورد استفاده در نمونه‌های ویندوز و سیستم فایل شبکه (NFS) موجود در لینوکس شناخته می‌شود.

ذخیره سازی بلوکی

برنامه های کاربردی سازمانی مانند پایگاه های داده یا سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) اغلب به ذخیره سازی اختصاصی و با تاخیر کم برای هر میزبان نیاز دارند. این شبیه به ذخیره سازی متصل مستقیم (DAS) یا شبکه منطقه ذخیره سازی (SAN) است. در این حالت می توانید از یک سرویس ذخیره سازی ابری استفاده کنید که داده ها را به صورت بلوک ذخیره می کند. هر بلوک دارای شناسه منحصر به فرد خود برای ذخیره سازی و بازیابی سریع است.

پیش نیازهای ذخیره سازی ابری

اطمینان از ایمن بودن و در دسترس بودن داده های حیاتی شرکت شما نیاز ضروری است. هنگام در نظر گرفتن ذخیره سازی داده ها در ابر، چندین الزام اساسی وجود دارد.

دوام و در دسترس بودن

فضای ذخیره سازی ابری شیوه‌های مرسوم مرکز داده در مورد دوام و در دسترس بودن داده‌ها را ساده و تقویت می کند. با ذخیره سازی ابری، داده‌ها به صورت اضافی در چندین دستگاه در یک یا چند مرکز داده ذخیره می شوند.

امنیت

با فضای ذخیره‌سازی ابری، شما کنترل می‌کنید که داده‌های شما کجا ذخیره شوند. چه کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و سازمان شما در هر لحظه چه منابعی را مصرف می‌کند. در حالت ایده آل، همه داده‌ها چه در حالت استراحت و چه در حال انتقال رمزگذاری می شوند. مجوزها و کنترل‌های دسترسی باید در فضای ابری به خوبی کار کنند.

بیشتر بخوانید : شاخه های حسابداری

فضای ذخیره سازی ابری

موارد استفاده از فضای ذخیره سازی ابری

فضای ذخیره سازی ابری چندین مورد در مدیریت برنامه، مدیریت داده ها و تداوم کسب و کار دارد. بیایید چند نمونه را در زیر در نظر بگیریم.

تجزیه و تحلیل و دریاچه های داده

راه‌حل‌های ذخیره‌سازی داخلی سنتی ممکن است از نظر هزینه، عملکرد و مقیاس‌پذیری متناقض باشند – به‌خصوص در طول زمان. تجزیه و تحلیل ها مستلزم استخرهای ذخیره سازی در مقیاس بزرگ، مقرون به صرفه، بسیار در دسترس و ایمن هستند که معمولاً به آنها دریاچه داده می گویند.

بیشتر بخوانید : جریان نقدینگی در مدیریت کسب و کار

دریاچه‌های داده‌ای که بر روی ذخیره‌سازی اشیا ساخته شده‌اند، اطلاعات را به شکل اصلی خود نگه می‌دارند و شامل ابرداده‌های غنی هستند که امکان استخراج انتخابی و استفاده برای تجزیه و تحلیل را فراهم می‌کنند. دریاچه‌های داده مبتنی بر ابر می‌توانند در مرکز انواع مختلف ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها، و همچنین داده‌های بزرگ و موتورهای تحلیلی قرار گیرند تا به شما کمک کنند پروژه بعدی خود را در زمان کمتر و با ارتباط هدفمندتر انجام دهید.

پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه

پشتیبان‌گیری و بازیابی بلایا برای حفاظت از داده‌ها و قابلیت دسترسی حیاتی هستند، اما همگام شدن با افزایش ظرفیت مورد نیاز می‌تواند یک چالش همیشگی باشد. ذخیره سازی ابری هزینه کم، دوام بالا و مقیاس بسیار زیاد را برای راه حل های پشتیبان گیری و بازیابی داده ها به ارمغان می آورد. خط‌مشی‌های مدیریت داده‌های جاسازی‌شده می‌توانند به‌طور خودکار داده‌ها را بر اساس تنظیمات فرکانس یا زمان‌بندی به ذخیره‌سازی کم‌هزینه منتقل کنند و می‌توان برای کمک به رعایت الزامات قانونی یا نظارتی، انبارهای آرشیوی ایجاد کرد. این مزایا امکان در مقیاس فوق‌العاده در صنایعی مانند خدمات مالی، مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی و رسانه‌ها و سرگرمی‌ها را فراهم می‌کند که حجم بالایی از داده‌های بدون ساختار را با نیازهای نگهداری طولانی‌مدت تولید می‌کنند.

تست و توسعه نرم افزار

محیط‌های تست و توسعه نرم‌افزار اغلب به محیط‌های ذخیره‌سازی جداگانه، مستقل و تکراری نیاز دارند تا ساخته، مدیریت و از کار خارج شوند. علاوه بر زمان مورد نیاز، هزینه های سرمایه اولیه مورد نیاز می تواند گسترده باشد.

بیشتر بخوانید : مشاغل کوچک و 10 نکته برای مدیریت امور مالی

بسیاری از بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان با استفاده از انعطاف‌پذیری، عملکرد و هزینه کم فضای ذخیره‌سازی ابری، اپلیکیشن‌ها را در زمان بی‌سابقه ایجاد می‌کنند. حتی ساده ترین وب سایت های ثابت را می توان با هزینه کم بهبود بخشید. متخصصان و توسعه دهندگان فناوری اطلاعات به گزینه های ذخیره سازی پرداختی روی آورده اند که سردردهای مدیریتی و مقیاس را از بین می برد.

انتقال داده های ابری

در دسترس بودن، دوام و هزینه کم ذخیره سازی ابری می تواند بسیار قانع کننده باشد. از سوی دیگر، پرسنل فناوری اطلاعات که با مدیران ذخیره‌سازی، پشتیبان‌گیری، شبکه‌سازی، امنیت و انطباق کار می‌کنند ممکن است نگرانی‌هایی در مورد واقعیت‌های انتقال حجم زیادی از داده‌ها به ابر داشته باشند. برای برخی، دریافت داده ها در فضای ابری می تواند یک چالش باشد. خدمات ترکیبی، لبه و جابجایی داده شما را در جایی که در دنیای فیزیکی هستید ملاقات می کنند تا به سهولت انتقال داده شما به ابر کمک کنند.

انطباق

ذخیره داده های حساس در فضای ابری می تواند نگرانی هایی را در مورد مقررات و انطباق ایجاد کند، به خصوص اگر این داده ها در حال حاضر در سیستم های ذخیره سازی سازگار ذخیره شده باشند. کنترل‌های انطباق داده‌های ابری طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانید کنترل‌های انطباق جامع را بر روی داده‌های خود مستقر و اجرا کنید، و به شما کمک می‌کند تا الزامات انطباق را برای تقریباً هر سازمان نظارتی در سراسر جهان برآورده کنید. اغلب از طریق یک مدل مسئولیت مشترک، فروشندگان ابری به مشتریان اجازه می دهند تا ریسک را به طور موثر و کارآمد در محیط IT مدیریت کنند و از طریق انطباق با چارچوب ها و برنامه های شناخته شده و شناخته شده، اطمینانی از مدیریت ریسک موثر ارائه دهند.

ذخیره سازی برنامه های بومی ابری

برنامه‌های کاربردی ابری از فناوری‌هایی مانند کانتینری‌سازی و بدون سرور برای برآورده کردن انتظارات مشتری به شیوه‌ای سریع و انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها معمولاً از اجزای کوچک و مستقل به نام میکروسرویس‌ها ساخته می‌شوند که با اشتراک‌گذاری داده‌ها یا حالت‌ها به صورت داخلی ارتباط برقرار می‌کنند. سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، مدیریت داده‌ها را برای چنین برنامه‌هایی ارائه می‌کنند و راه‌حل‌هایی برای چالش‌های ذخیره‌سازی داده‌های جاری در محیط ابری ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزارهای حسابداری جهان در سال 2023

بایگانی

امروزه شرکت ها با چالش های قابل توجهی با رشد نمایی داده ها روبرو هستند. یادگیری ماشینی (ML) و تجزیه و تحلیل داده ها را بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می دهد. رعایت مقررات مستلزم دوره های نگهداری طولانی است. مشتریان باید زیرساخت‌های بایگانی نوار و دیسک را با راه‌حل‌هایی جایگزین کنند که دوام داده‌ها، زمان‌های بازیابی فوری، امنیت و انطباق بهتر و دسترسی بیشتر به داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش تجاری فراهم می‌کند.

ذخیره سازی ابری هیبریدی

بسیاری از سازمان‌ها می‌خواهند از مزایای ذخیره‌سازی ابری استفاده کنند، اما برنامه‌هایی دارند که در مکان‌هایی اجرا می‌شوند که نیاز به دسترسی کم تأخیر به داده‌هایشان دارند یا نیاز به انتقال سریع داده‌ها به ابر دارند. معماری‌های ذخیره‌سازی ابری ترکیبی، برنامه‌ها و سیستم‌های داخلی شما را به فضای ذخیره‌سازی ابری متصل می‌کنند تا به شما در کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن بار مدیریتی و نوآوری در داده‌هایتان کمک کنند.

ذخیره سازی پایگاه داده

از آنجایی که ذخیره سازی بلوک عملکرد بالایی دارد و به راحتی قابل به روز رسانی است، بسیاری از سازمان ها از آن برای پایگاه های داده تراکنش استفاده می کنند. ذخیره سازی بلوک با ابرداده محدود خود می تواند تأخیر بسیار کم مورد نیاز برای بارهای کاری با کارایی بالا و برنامه های حساس به تأخیر مانند پایگاه های داده را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید : حسابداری مدرن چیست

ذخیره سازی بلوک به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا یک پایگاه داده تراکنش قوی، مقیاس پذیر و بسیار کارآمد راه اندازی کنند. از آنجایی که هر بلوک یک واحد مستقل است، پایگاه داده عملکرد بهینه ای دارد، حتی زمانی که داده های ذخیره شده رشد می کنند.

ML و IoT

با ذخیره سازی ابری، می توانید داده ها را نزدیک به برنامه های خود پردازش، ذخیره و تجزیه و تحلیل کنید و سپس داده ها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر در ابر کپی کنید. با ذخیره سازی ابری، می توانید داده ها را به طور کارآمد و مقرون به صرفه ذخیره کنید، در حالی که از یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل پیشرفته پشتیبانی می کنید تا بینش کسب کنید و برای کسب و کار خود نوآوری کنید.

فهرست مطالب

فضای ذخیره سازی ابری، ذخیره سازی مقرون به صرفه و مقیاس پذیر را ارائه می دهد. دیگر لازم نیست نگران تمام شدن ظرفیت، حفظ شبکه‌های فضای ذخیره‌سازی (SAN)، جایگزینی دستگاه‌های خراب، افزودن زیرساخت‌ها برای افزایش تقاضا، یا کار با سخت‌افزارهای کم استفاده در هنگام کاهش تقاضا باشید. فضای ذخیره‌سازی ابری انعطاف‌پذیر است. به این معنی که شما با تقاضا کم و زیاد می‌شوید و فقط برای چیزی که استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید. این روشی است که سازمان‌ها می‌توانند داده‌ها را به صورت آنلاین ذخیره کنند. تا افراد دارای مجوز بتوانند در هر زمان از هر مکانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.
فضای ذخیره‌سازی ابری توسط یک ارائه‌دهنده خدمات ابری ارائه می‌شود که ظرفیت ذخیره‌سازی داده‌ها را با نگهداری از مراکز داده بزرگ در چندین مکان در سراسر جهان در اختیار دارد و آن را اداره می‌کند. ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری، ظرفیت، امنیت و دوام را مدیریت می‌کنند. تا داده‌ها را از طریق اینترنت به برنامه‌های شما در یک مدل پرداختی در دسترس قرار دهند. به طور معمول، شما از طریق اینترنت یا از طریق یک اتصال خصوصی اختصاصی، با استفاده از یک پورتال وب، وب سایت یا یک برنامه تلفن همراه به ابر ذخیره سازی متصل می شوید.
ذخیره سازی اشیا، ذخیره سازی فایل، ذخیره سازی بلوکی
تجزیه و تحلیل و دریاچه های داده، پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه، تست و توسعه نرم افزار، انتقال داده های ابری، انطباق، ذخیره سازی برنامه های بومی ابری
با ذخیره سازی ابری، می توانید داده ها را نزدیک به برنامه های خود پردازش، ذخیره و تجزیه و تحلیل کنید و سپس داده ها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر در ابر کپی کنید. با ذخیره سازی ابری، می توانید داده ها را به طور کارآمد و مقرون به صرفه ذخیره کنید، در حالی که از یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل پیشرفته پشتیبانی می کنید تا بینش کسب کنید و برای کسب و کار خود نوآوری کنید.

پست های مرتبط