مشاغل کوچک و 10 نکته برای مدیریت امور مالی

مشاغل کوچک – آموزش و سازماندهی دو کلید برای اطمینان از سلامت مالی مشاغل کوچک هستند. مدیریت صحیح امور مالی شرکت شما را تثبیت می کند و احتمال شکست کسب و کار شما را کاهش می دهد. برای مدیریت امور مالی شرکت، مطمئن شوید که به خودتان پول پرداخت کنید، اعتبار خوبی داشته باشید، بر کتاب های خود نظارت داشته باشید و از قبل برنامه ریزی کنید. تأمین مالی از طریق بدهی برای مشاغل کوچک به معنای بهره در کنار بازپرداخت است، در حالی که تأمین مالی سهام از بهره خارج می شود اما ممکن است با کنترل کمتری بر امور شرکت شما همراه باشد. این مقاله برای صاحبان مشاغلی است که به دنبال مشاوره در مورد نحوه مدیریت امور مالی شرکت هستند. در ادامه با آیسان تک همراه باشید.

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها

مدیریت مالی مشاغل کوچک

مقدمه

اغلب، کسب و کار کوچک شما به دلیل تخصص شما در ساخت محصول یا ارائه خدمات شما موفق است. متأسفانه، ممکن است در سایر بخش های مهم اداره یک تجارت، مانند مدیریت امور مالی، متخصص نباشید. اگر تجربه زیادی در مدیریت امور مالی کسب و کار ندارید، می تواند یک چالش باشد، اما برای بقای کسب و کار شما نیز بسیار مهم است. در اینجا نحوه ایجاد عادات مالی مسئولانه است که کسب و کار شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

بیشتر بخوانید : سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی

مدیریت امور مالی مشاغل کوچک

در اینجا چند کار وجود دارد که باید به عنوان یک صاحب یک کسب و کار کوچک انجام دهید تا در امور مالی خود بمانید.

1. به خودتان پرداخ‎ت کنید – مشاغل کوچک

اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط (SMB) را اداره می کنید، می تواند وسوسه انگیز باشد که همه چیز را در عملیات روزانه خود قرار دهید. به هر حال، این سرمایه اضافی اغلب می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. الکساندر لوری، استاد و مدیر برنامه کارشناسی ارشد علوم در برنامه تحلیل مالی در کالج گوردون، گفت که صاحبان مشاغل کوچک نباید نقش خود را در شرکت نادیده بگیرند و باید بر اساس آن خود را جبران کنند. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تجارت و امور مالی شخصی شما در وضعیت خوبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید : چرخه حسابداری چیست؟

او گفت: “بسیاری از صاحبان SMB، به ویژه در ابتدا، از پرداخت هزینه خود غفلت می کنند. «آنها بر این باورند مهم‌تر است که کسب‌وکار را راه‌اندازی کنیم و به دیگران پرداخت کنیم. اما، اگر کسب و کار به نتیجه نرسد، هرگز به خودتان پول نخواهید داد. به یاد داشته باشید، شما بخشی از کسب و کار هستید و باید به همان اندازه که به دیگران می پردازید، برای خودتان جبران کنید.»

2. روی‎ رشد سرمایه گذاری کنید.

همه چیز پول نیست، به فرصت های رشد نگاه کنید. آنها می توانند به کسب و کار شما اجازه دهند تا رونق بگیرد و در جهت مالی سالم حرکت کند. ادگار کولادو، مدیر عامل مشاوران مالی توبیاس، می گوید که صاحبان مشاغل باید همیشه چشم‌انداز آینده را داشته باشند.

بیشتر بخوانید : جریان نقدی چیست؟

او گفت: “یک کسب و کار کوچک که می خواهد به رشد، نوآوری و جذب بهترین کارمندان ادامه دهد، باید نشان دهد که مایل به سرمایه گذاری در آینده است.” «مشتریان از افزایش سطح خدمات قدردانی خواهند کرد. کارمندان از اینکه شما در شرکت و در حرفه آنها سرمایه گذاری می کنید قدردانی می کنند. و در نهایت، ارزش بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد خواهید کرد. تا زمانی که تمام سود خود را صرف مسائل شخصی کنید.

3. از وام نترسید – مشاغل کوچک

وام ها می توانند صاحبان مشاغل را در مورد پیامدهای مالی شکست نگران کنند. با این حال، بدون هجوم سرمایه ای که از وام به دست می آورید، ممکن است هنگام خرید تجهیزات یا رشد تیم خود با چالش های اساسی روبرو شوید. همچنین می توانید از درآمدهای وام برای افزایش جریان نقدی خود استفاده کنید و در نتیجه با مشکلات کمتری در پرداخت به موقع کارمندان و تامین کنندگان مواجه شوید. به علاوه، بهترین وام‌های تجاری با شرایط و نرخ‌هایی ارائه می‌شوند که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به راحتی می‌توانند آن‌ها را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید : تعریف حسابداری مشاغل

4.اعتبار تجاری خوبی داشته باشید.

همانطور که شرکت شما رشد می کند، ممکن است بخواهید املاک تجاری بیشتری بخرید، بیمه نامه های اضافی بخرید و وام های بیشتری بگیرید تا این کارها را تسهیل کنید. با اعتبار ضعیف تجاری، گرفتن تأییدیه برای این معاملات و خریدها ممکن است دشوارتر باشد. برای حفظ اعتبار خوب، تمام بودجه بدهی خود را در اسرع وقت پرداخت کنید. به عنوان مثال، اجازه ندهید کارت های اعتباری کسب و کار شما بیش از چند هفته موجودی داشته باشند. به همین ترتیب، وام هایی با نرخ بهره که توانایی پرداخت آن را ندارید، نگیرید. فقط به دنبال بودجه ای باشید که بتوانید به سرعت و به راحتی بازپرداخت کنید.

بیشتر بخوانید : نرم افزار حسابداری چیست

ارتباط سازی مشاغل

5. استراتژی صورتحساب خوبی داشته باشید.

هر صاحب کسب و کاری مشتری دارد که دائماً در صورت‌حساب‌ها و پرداخت‌های خود تأخیر می‌کند. مدیریت امور مالی کسب و کارهای کوچک همچنین به معنای مدیریت جریان نقدینگی برای اطمینان از عملکرد روزانه کسب و کار شما در سطح سالم است. اگر در تلاش هستید که از مشتریان یا مشتریان خاصی وصول کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در نحوه صدور صورتحساب برای آنها خلاق باشید.

بیشتر بخوانید : ذخیره سازی ابری چیست

جیمز استفوراک، سردبیر راهنمای فاکتورسازی فاکتور می‌گوید: «پول نقد زیاد در صورت‌حساب‌های پرداخت نشده می‌تواند منجر به مشکلات جریان نقدی شود، که یکی از دلایل اصلی شکست کسب‌وکار است. «اگر مشتری مزمنی دارید که دیر پرداخت می‌کند، که همه ما این کار را می‌کنیم، به جای اینکه او را با صورت‌حساب‌های مکرر و تماس‌های تلفنی نشان دهیم، روش دیگری را امتحان کنید.

6. پرداخت های مالیاتی را پخش کنید.

میشل اتزل، مالک خدمات حسابداری Bayside گفت: اگر در پس انداز برای پرداخت های مالیاتی تخمینی سه ماهه خود مشکل دارید، در عوض آن را به صورت ماهانه پرداخت کنید. به این ترتیب، می توانید با پرداخت های مالیاتی مانند سایر هزینه های عملیاتی ماهانه رفتار کنید. همچنین می توانید از بهترین پلتفرم های نرم افزار مالیاتی آنلاین برای ساده سازی پرداخت های مالیاتی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : سامانه مودیان مالیاتی چیست

7.کتاب های خود را زیر نظر داشته باشید.

این یک عمل واضح است، اما بسیار مهم است. تمام تلاش خود را بکنید که هر روز یا ماه زمانی را برای بررسی و نظارت بر کتاب های خود اختصاص دهید، حتی اگر با یک حسابدار کار می کنید. این به شما این امکان را می دهد که با امور مالی کسب و کار خود بیشتر آشنا شوید و دریچه ای برای ورود به جرایم مالی احتمالی در اختیار شما قرار دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزارهای حسابداری جهان در سال 2023

ترنس چانون، مدیر شرکت NewLead LLC، گفت: «از تسویه حساب های بانکی و صرف مدتی در ماه برای بررسی صورتحساب های معوق غافل نشوید. انجام ندادن این کار، به خصوص اگر یک حسابدار در آن دخیل باشد، تجارت را به روی هزینه های بیهوده یا حتی اختلاس باز می کند.

8. روی مخارج و ROI تمرکز کنید – مشاغل کوچک

اندازه‌گیری هزینه‌ها و بازده سرمایه‌گذاری (ROI) می‌تواند تصویر روشنی از اینکه کدام سرمایه‌گذاری منطقی است و کدام ممکن است ارزش ادامه دادن را نداشته باشد به شما بدهد. دبورا سوینی، مدیرعامل MyCorporation، گفت که صاحبان مشاغل کوچک باید مراقب باشند که پول خود را کجا خرج می کنند.

بیشتر بخوانید : دفتردار یا حسابدار

او گفت: «روی ROI که با هر یک از مخارج شما همراه است، تمرکز کنید. انجام ندادن این کار به این معنی است که شما می توانید بابت شرط بندی های بی ربط یا بد از دست بدهید. بدانید که دلارهای خود را که به سختی به دست آورده اید کجا خرج می کنید و چگونه این سرمایه گذاری نتیجه می دهد. اگر نتیجه نداد، کاهش دهید و کمی بیشتر روی ابتکاراتی که برای شما و کسب و کارتان مفید است خرج کنید.»

آیسان تِک - سیستم های مدیریتی،حسابداری،فروش و انبارداری مشاغل کوچک و 10 نکته برای مدیریت امور مالی

9.عادات مالی خوبی ایجاد کنید.

ایجاد پروتکل‌های مالی داخلی، حتی اگر به سادگی اختصاص زمان مشخص به بررسی و به‌روزرسانی اطلاعات مالی باشد، می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامت مالی کسب‌وکار شما کند. پیگیری امور مالی می تواند به شما در کاهش تقلب یا ریسک کمک کند.

بیشتر بخوانید : شاخه های حسابداری

کولادو گفت: «به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، ما اغلب در تنگنای زمان، پول هستیم و توانایی‌های تکنولوژیکی بسیار پایین‌تری داریم، اما نباید مانع از اجرای نوعی کنترل داخلی توسط صاحبان کسب‌وکار کوچک شود». “این به ویژه اگر کارمند دارید مهم است. ضعف کنترل های داخلی می تواند منجر به کلاهبرداری یا دزدی کارکنان شود و اگر شما یا یکی از کارمندان قوانین خاصی را رعایت نکنید، به طور بالقوه می تواند شما را با مشکلات قانونی مواجه کند.

10.از قبل برنامه ریزی کنید.

همیشه مسائل تجاری وجود خواهد داشت که باید امروز به آنها رسیدگی شود، اما وقتی نوبت به امور مالی شما می رسد، باید برای آینده برنامه ریزی کنید. تینا گوسنولد، بنیانگذار شرکت تخصصی QuickBooks Set Free Bookkeeping، می گوید: «اگر پنج تا 10 سال آینده را دنبال نمی کنید، از رقابت خارج هستید.

بیشتر بخوانید : جریان نقدینگی در مدیریت کسب و کار

تامین مالی کسب و کار – مشاغل کوچک

مهم است که به یاد داشته باشید که امور مالی کسب و کار فقط به درآمد شما مربوط نمی شود. آنها همچنین در مورد نحوه خرج کردن پول خود و از کجا به دست می آورید. وقتی نوبت به دومی می رسد، باید دو دسته اصلی بودجه زیر را درک کنید.

بیشتر بخوانید : حسابداری مدرن چیست

تامین مالی بدهی

تامین مالی بدهی وامی است که شرکت شما با بهره آن را بازپرداخت می کند. از طریق تأمین مالی بدهی، می توانید به سرعت به سرمایه ای دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها نتوانید به دست آورید. وام های بانکی، وام های دولتی، پیش پرداخت های نقدی بازرگانان، خطوط اعتباری تجاری همه اشکال تامین مالی بدهی هستند. که حتی در صورت شکست شرکت شما باید آنها را بازپرداخت کنید.

تامین مالی سهام

تامین مالی سهام، برخلاف تامین مالی بدهی، در صورت شکست کسب و کار شما، همیشه نیاز به بازپرداخت ندارد. با این حال، احتمالاً مجبور خواهید بود به سرمایه‌گذاران خود یک صندلی در میز تصمیم‌گیری بدهید.

پست های مرتبط